Retningslinjer for håndtering af persondata ved vissenbjerg gruppe

Retningslinjer for håndtering af persondata
Som krævet af ny persondata-lov
Som medlem af Vissenbjerg Gruppe, skal du aflevere en Indmeldelsesblanket til din enhedsleder. Denne indtastes i korpsets medlemssystem, hvor du selv (eller dine forældre) kan få adgang til at se og ændre i disse data. Ud over dette opbevares blanketten hos kassereren for at kunne bevise medlemskabet overfor myndigheder der måtte kræve dette. Dette gælder både hvis du skal være spejder, leder eller medhjælper i grupper (hvis du kommer mere end 3 gange).
Du kan altid få oplyst hvilke data vi har, rettet disse ved at henvende dig til enhedslederen eller gruppelederen. Du kan ikke få slettet disse data så længe du er medlem hos os.
Vi sletter automatisk dette når du ikke længere er medlem. Det er vores kasserer der søger for dette.
Så længe du er medlem, vil alle gruppens ledere kunne se dine medlemsoplysninger i korpsets medlemssystem, men de vil ikke være synlige for andre i korpset eller videregivet til andre.
Kontaktoplysninger til enhedslederen vil blive videregivet til de forældre i enheden der ønsker at få oplyst disse, samt det vil fremgå af offentliggjorte sedler og af enhedernes undersider på hjemmesiden.
Yderligere vil alle i en leder-/hjælpeleder-position, skulle aflevere en Børneattest ved indmelding eller når de fylder 15 år.
Ud over de informationer vi indsamler på indmeldings blanketten, forbeholder vi os retten til at opbevare medicinsk information vi får med lejr tilmelding så længe det er relevant, dette vil blive slettet når det enten ikke er relevant længere (dette kan gøres selv, eller kontakt din enhedsleder) eller ved udmelding
Hvis Medlemssystemet hackes, dvs. andre end ledere i gruppen for adgang til disse data, eller der er et print som glemmes et sted, er der krav om at vi skal meddele dette til de berørte spejdere (og forældre) samt datatilsynet indenfor 72 timer.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar